Cyfryzacja usług jest w sektorze ubezpieczeń jednym z priorytetów wpisanych w strategię rozwoju. Klienci chcą dziś coraz częściej mieć dostęp do oferty i finalizować zakupy produktów ubezpieczeniowych w kanałach online.
Przykładem udanej digitalizacji usług ubezpieczeniowych są działania Grupy PZU, która patrzy holistycznie na budowę relacji z klientem. Dąży ona to tego, by w kanałach cyfrowych dostępna była pełna oferta, czyli m.in. ubezpieczenia majątkowe, życiowe, usługi zdrowotne czy usługi związane z oszczędnościami.
Aby maksymalnie ułatwić klientom korzystanie z nich, ubezpieczyciel stworzył platformę mojePZU, która osadza kompleksową ofertę Grupy w ramach jednego rozwiązania online. Dzięki niemu klienci mogą załatwić większość spraw bez wychodzenia z domu, wchodząc na platformę poprzez stronę internetową moje.pzu.pl lub aplikację mobilną, z której korzysta większość użytkowników mojePZU.
Platforma mojePZU oferuje użytkownikom liczne funkcjonalności i jest narzędziem wzmacniającym omnikanałowość Grupy PZU. Klienci mogą samodzielnie zarządzać produktami, m.in. kupić nową polisę lub automatycznie wznowić dotychczasową. Wielu klientów korzysta z opcji zawierania ubezpieczeń poprzez akceptację oferty otrzymanej od sprzedawcy PZU.
Za pośrednictwem mojePZU klienci mogą również zgłosić szkodę i sprawdzić jej status. Dużą popularnością cieszą się również oferowane usługi medyczne, m.in. odebranie e-recepty, umówienie badań czy możliwość umówienia wizyty u lekarza. Użytkownicy mogą inwestować oszczędności dzięki integracji mojePZU z inPZU, a w aplikacji mojePZU mobile mają też możliwość korzystania z atrakcyjnego abonamentu sportowo-rekreacyjnego PZU Sport. Dodatkowym atutem jest klub lojalnościowy PZU Pomocni, w którym dostępne są atrakcyjne kody rabatowe.
Serwis oferuje dostęp do wielu wygodnych metod płatności. Za produkty i usługi oferowane przez PZU można płacić m.in. za pomocą karty płatniczej, szybkiego przelewu, Google Pay, Apple Pay czy BLIK-a. Płatności są także w pełni bezpieczne, co jest szczególnie ważne w dobie narastających zagrożeń cybernetycznych. Pełna obsługa płatności online odbywa się bowiem w bramce płatniczej Grupy PZU. Dzięki możliwości dodania karty płatniczej, klient może uruchomić płatności cykliczne, co zapewni mu bezpieczeństwo opłacania składek w terminie. Udogodnieniem jest także opcja płatności koszykowej, dzięki której klienci mogą opłacić kilka płatności jedną transakcją.
Materiał z serwisu partnerskiego Cyfrowa Gospodarka