Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

PKO Bank Polski nagrodzony za budowę obecności marki w Metaverse

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Metaverse
ShutterStock

PKO Bank Polski zwyciężył w międzynarodowym konkursie Global Retail Banking Innovation Awards 2023 organizowanym przez magazyn „The Digital Banker”. Jury konkursu przyznało bankowi pierwsze miejsce w kategorii „Outstanding Customer Relations & Brand Engagement Initiative” za działania związane z budowaniem jego obecności w Metaverse.

Uzasadniając nagrodę, organizatorzy zwrócili uwagę na innowacyjne podejście przy organizacji Wirtualnych Targów Pracy #PKOBankTalentów oraz na działania marketingowe budujące zaangażowanie użytkowników platform metaversowych wokół marki PKO Banku Polskiego. W konkursie, którego wyniki zostały ogłoszone 19 października podczas uroczystej gali w Singapurze, PKO Bank Polski pokonał 530 projektów zgłoszonych przez 190 banków z całego świata.

Pierwszy oddział bankowy w Metaverse

PKO Bank Polski od 2022 r. jest obecny na platformie Decentraland, gdzie jako pierwszy bank w Polsce uruchomił swoją wirtualną placówkę – cyfrową kopię warszawskiej PKO Rotundy. Oddział pełni rolę cyfrowego laboratorium służącego rozwojowi narzędzi przeznaczonych dla obszaru Metaverse. Bank testuje za jego pośrednictwem różne formy zaangażowania użytkowników oraz buduje know-how w zakresie obecności w świecie wirtualnym.

Odwiedzający wirtualną Rotundę mogą zobaczyć w jej wnętrzu m.in. galerię polskiej sztuki współczesnej ze zbiorów PKO Banku Polskiego czy wystawę poświęconą historii banku. Jest też element grywalizacji, który wprowadza możliwość odnajdywania i zbierania cyfrowych kropek umieszczonych w różnych miejscach placówki.

Wirtualne Targi Pracy #PKO Bank Talentów

W maju 2023 r. PKO Bank Polski jako jeden z pierwszych na świecie zorganizował także w pełni wirtualne targi pracy w Metaverse. Targi były skierowane zarówno do osób dopiero wchodzących na rynek pracy, jak i do bardziej doświadczonych specjalistów z obszarów: IT, Data Science, Big Data, sprzedaż, obsługa klienta, UX, ryzyko czy operacje. Na uczestników targów czekały porady dotyczące budowania ścieżki kariery na podstawie kompetencji przyszłości oraz wskazówki, jak napisać dobre CV, jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej oraz jak zrobić dobre pierwsze wrażenie. Najbardziej aktywni użytkownicy otrzymali możliwość umówienia się na indywidualną rozmowę z bankowymi rekruterami.

PKO Bank Polski zdecydował się na zorganizowanie wirtualnych targów pracy, ponieważ stale poszukuje nowych form kontaktu z osobami zainteresowanymi pracą w banku i chciał przetestować możliwości jakie daje w tym zakresie świat Metaverse. Wydarzenie zakończyło się wielkim sukcesem. Odwiedziło je ponad 600 osób, z których część nie tylko pozostawiła swoje CV, ale także od razu umówiła się na rozmowę z bankowymi rekruterami.

PKO Bank Polski przyśpieszy rozwój w Metaverse

Bank otworzył się na świat wirtualny, aby w praktyce rozpoznać, jaką wartość dodaną może do niego wnieść oraz jak biznesowo wykorzystać tę przestrzeń. Po pierwszych, bardzo dobrych doświadczeniach związanych z obecnością na platformie Decentraland, podjął decyzję, że chce dalej rozwijać swoją wirtualną PKO Rotundę i zwiększać jej atrakcyjność. Chce się także pojawić na platformach gamingowych, takich jak Fortnite czy Roblox, gdzie planuje stworzyć interaktywne przestrzenie edukacyjno-rozrywkowe dla dzieci i młodzieży.

Bank będzie także w dalszym ciągu budował doświadczenie w zakresie wirtualnej rzeczywistości (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (XR). Po stworzeniu w 2022 r. modelu PKO Rotundy w technologii VR przygotowuje się również do zaprojektowania i utrzymania wirtualnej przestrzeni banku na kolejnych modelach gogli VR/XR. Bank chce być liderem metabankowości w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i przewiduje, że dzięki innowacyjnemu podejściu w przyszłości Metaverse będzie dla niego ważnym kanałem komunikacji z młodymi klientami.

Materiał powstał przy współpracy z PKO BP

Materiał partnerski z serwisu Cyfrowa Gospodarka