Firma Tauron uruchomiła niedawno specjalną stronę internetową dla klientów, którzy chcą dowiedzieć się jak sprawdzić swoje zużycie energii elektrycznej. Stan zużycia prądu z ostatnich faktur można też sprawdzić w aplikacji Mój TAURON, z której korzysta już blisko milion użytkowników. Klienci mogą również dzięki tej aplikacji podać odczyt licznika i zamówić szybki kontakt z konsultantem.
Aplikacja pomoże w oszczędzaniu
W aplikacji można szybko sprawdzić stan zużycia energii elektrycznej z ostatnich faktur. Informacja ta, w świetle przedstawionych przez rząd planów wprowadzenia gwarantowanej ceny energii w 2023 r. na poziomie z 2022 r., do zużycia 2000 kilowatogodzin rocznie, jest szczególnie poszukiwana przez naszych klientów. - Chcemy pozostać liderem rozwiązań proklienckich w Polsce, stąd sukcesywnie rozwijamy cyfrowe kanały komunikacji, aby maksymalnie ułatwić naszym klientom załatwianie wszystkich spraw związanych z energią elektryczną. To ważny aspekt naszej nowej strategii rozwoju - wyjaśnia Rafał Soja, prezes zarządu TAURON Sprzedaż.
Łatwiej przez smartfona
Użytkownicy aplikacji Mój TAURON, będą mogli już w najbliższym czasie za jej pomocą w przyjazny sposób załatwić dodatkowo podstawowe sprawy związane z umowami na energię elektryczną i sprawy instalacyjne. Nowe, rozbudowane i przyjazne menu poprowadzi użytkownika na odpowiedni ekran aplikacji, na właściwą stronę www lub formularz.
Nadal jednak wielu klientów nie widzi możliwości i technologii, jak sprawdzić swoje zużycie, Wiele osób nie ma dostępu do określonych technologii, aplikacji, internetu, Jednocześnie pozyskiwanie tych danych może przyspieszyć takie rozwiązanie. Z czego to wynika?
Komentarz - Burda: Gromadzone dane umożliwią klientowi końcowemu pozyskać swój profil
- Klient końcowy nie rozumie, często nie potrafi sprawdzić lub zaplanować zużycia energii na podstawie ofert oraz rachunków prognozowanych, które otrzymuje – uważa Michał Burda, prezesa firmy DXC Technology
Według mnie wynika to z kilku przyczyn. Energetyka to ogromne ilości danych pochodzące z wielu źródeł, które są potrzebne do podejmowania prawidłowych decyzji, w tym budowania optymalnej opieki nad klientami i ich wydatkami. W mojej ocenie klient końcowy nie rozumie, nie potrafi sprawdzić lub zaplanować zużycia energii na podstawie ofert oraz rachunków prognozowanych, które otrzymuje. Deregulacja rynku energii w Polsce, stworzenie oraz uruchomienie produkcyjne CSIRE – Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii, jest początkiem transformacji. Gromadzone dane umożliwią klientowi końcowemu pozyskać swój profil, a operatorowi przygotowanie lepszej oferty, co koniec końców umożliwi klientowi podejmowanie bardziej świadomych decyzji. Istnieją urządzenia do tzw. smart meeteringu, które można zintegrować z oprogramowaniem raportowym dla klienta końcowego, tym niemniej takie podejście jest punktowe oraz ograniczone do gospodarstwa domowego. Wymaga także instalacji narzędzi oraz poniesienia dodatkowych kosztów co często odstrasza odbiorców.