Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Mapy Google pomogą uchodźcom z Ukrainy

T.J.
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
Google Maps
Google Maps
ShutterStock

Ułatwiamy uchodźcom i uchodźczyniom odnalezienie pomocnych informacji w wyszukiwarce i na Mapach Google – poinformowało biuro prasowe Google.

Osoby poszukujące pomocy mogą również wyszukiwać w Mapach Google informację o punktach informacyjnych oraz punktach pomocy dla uchodźców w sąsiednich krajach.

- Na podstawie wielu wiarygodnych źródeł, w tym danych od władz lokalnych, dodaliśmy ponad 100 lokalizacji tych placówek do Map Google. W Polsce jest ich ponad 50. Informacje te są również podawane w języku ukraińskim – informuje Google.

Wiele firm pomaga Ukraińcom, ale nie zawsze jest w stanie dotrzeć do wszystkich, którzy byliby taką pomocą zainteresowani. Stąd pomysł Google na wprowadzenie ofert pomocy poprzez atrybuty firm.

- Aby pomóc rosnącej liczbie uchodźców i uchodźczyń w regionie, od dzisiaj umożliwiamy firmom, które świadczą usługi na ich rzecz, oznaczanie tego w naszych usługach. Lokalne firmy mogą dodawać atrybuty do swojego Profilu Firmy w wyszukiwarce i Mapach Google, aby pokazać, czy oferują określone usługi i pomoc uchodźcom i uchodźczyniom z Ukrainy – czytamy w informacji prasowej,

We wspomnianych atrybutach można zawrzeć oferowanie bezpłatnych produktów lub usług, przekazywanie darów, zatrudnianie uchodźców i uchodźczyń, oferowanie bezpłatnej pomocy prawnej lub transport osób. Inną przydatną opcją jest dodawanie postów, aby udostępnić więcej informacji o tym, jak firmy pomagają uchodźcom, w tym dokładnie jakie produkty lub usługi oferują i kiedy są dostępne.

Z kolei właściciele hoteli w państwach sąsiadujących z Ukrainą mogą zaznaczyć na swoim Profilu Firmy, jeśli oferują uchodźcom darmowe lub zniżkowe noclegi. W ciągu kilku dni właściciele hoteli będą mogli również oznaczać specjalną grafiką, jeśli oferują uchodźcom darmowe lub zniżkowe noclegi.

Atrybuty w Profilu Firmy są dostępne w ponad 20 krajach, między innymi w Polsce, Rumunii, Mołdawii, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Więcej rekomendacji dla właścicieli i właścicielek biznesów, na przykład jak tworzyć wpisy dla Profilu Firmy można znaleźć na stronie pomocy Google.