Zwiń

Nie masz konta? Zarejestruj się

Millennium udostępnia klientom autoryzację operacji biometrią

Tomasz Jurczak
Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Aplikacja mobilna wykorzystuje dane biometryczne użytkownika zapisane w jego telefonie.
Aplikacja mobilna wykorzystuje dane biometryczne użytkownika zapisane w jego telefonie.
ShutterStock

Bank Millennium rozszerza wykorzystanie biometrii w aplikacji mobilnej. Teraz klienci mogą autoryzować wykonywane operacje za pomocą odcisku palca lub skanu twarzy. Usługa wykorzystuje zaawansowane mechanizmy bezpieczeństwa.

Klienci Banku Millennium korzystający z aplikacji mobilnej mogą włączyć autoryzację operacji za pomocą odcisku palca na urządzeniach z systemami Android i iOS (Touch ID) oraz skanu twarzy (Face ID) na urządzeniu z systemem iOS. Aby uaktywnić usługę autoryzacji biometrycznej wystarczy zaktualizować aplikację mobilną do wersji 4.76 lub wyższej, a następnie w Ustawieniach aplikacji wybrać odpowiednio opcję Odcisk palca, Touch ID lub Face ID.
 

Biometria zapewnia rozpoznanie konkretnej osoby, wykorzystując jej unikalne cechy fizyczne np. odcisk palca. Oznacza to, że tylko klient jest w stanie zalogować się do aplikacji i potwierdzić operację. Dzięki temu jest bezpieczniejsza od tradycyjnych metod polegających na wpisywaniu hasła czy PIN-u. 

Aplikacja mobilna wykorzystuje dane biometryczne użytkownika zapisane w jego telefonie. Przy włączaniu usługi bank przypomina klientowi podstawowe zasady bezpieczeństwa przy korzystaniu z biometrii. Dotyczy to przede wszystkim możliwości korzystania z usługi przez inne osoby, których dane biometryczne zapisane są w telefonie np. dziecka czy partnera.