Sztuczna inteligencja zainstalowana na telefonie ma ostrzegać przed potencjalnymi oszustwami. Pytanie, co później zrobi z danymi.
Sztuczna inteligencja ma pomóc w walce z oszustami telefonicznymi – zapowiedział Google w ubiegłym tygodniu. Amerykański gigant jest producentem systemu operacyjnego dla smartfonów, a jego Android działa na 71 proc. urządzeń na świecie. I to właśnie w kolejnych wersjach tego oprogramowania inżynierowie spółki chcą instalować model sztucznej inteligencji, który miałby wykrywać oszustwa.
Jak to działa? Według obietnic, w czasie połączenia telefonicznego automat analizowałby wzorce wypowiedzi. Gdyby trafił na prośbę o podanie numeru PIN do karty płatniczej, wyświetli użytkownikowi automatyczne ostrzeżenie, że ten może rozmawiać z przestępcą. Zachęci także do przerwania połączenia. Jeśli wierzyć zapowiedziom, narzędzie ma działać wewnętrznie na urządzeniu. W tym celu Android zostanie wyposażony w najmniejszy model AI, jakim dysponuje Google, czyli Gemini Nano. Nie wiadomo, kiedy rozwiązanie trafi do użytku. Według zapowiedzi więcej szczegółów firma ma ujawnić jeszcze w tym roku. Narzędzie ma pomóc rozprawić się z oszustwami telefonicznymi, które coraz częściej dotykają użytkowników telefonów.
Ten artykuł przeczytasz w ramach płatnego dostępu
Nie masz konta? Zarejestruj się